• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
نشریه مهندسی صنایع
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 52 (1397)
دوره دوره 51 (1396)
دوره دوره 50 (1395)
شماره شماره 3
پاییز 1395، صفحه 355-505
شماره شماره 2
پاییز 1395، صفحه 165-354
شماره شماره 1
بهار 1395، صفحه 1-164
دوره دوره 49 (1394)
دوره دوره 48 (1393)
دوره دوره 47 (1392)
دوره دوره 46 (1391)
دوره دوره 45 (1390)
دوره دوره 44 (1389)
دوره دوره 43 (1388)
فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمن‌زاده توت‌کله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. (1395). زمان‌بندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیون‌های خروجی. نشریه مهندسی صنایع, 50(3), 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
سید محمدتقی فاطمی قمی; سجاد رحمن‌زاده توت‌کله; محسن شیخ سجادیه. "زمان‌بندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیون‌های خروجی". نشریه مهندسی صنایع, 50, 3, 1395, 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمن‌زاده توت‌کله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. (1395). 'زمان‌بندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیون‌های خروجی', نشریه مهندسی صنایع, 50(3), pp. 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمن‌زاده توت‌کله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. زمان‌بندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیون‌های خروجی. نشریه مهندسی صنایع, 1395; 50(3): 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175

زمان‌بندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیون‌های خروجی

مقاله 9، دوره 50، شماره 3، پاییز 1395، صفحه 441-450  XML اصل مقاله (859.86 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22059/jieng.2016.63175
نویسندگان
سید محمدتقی فاطمی قمی email 1؛ سجاد رحمن‌زاده توت‌کله2؛ محسن شیخ سجادیه3
1استاد مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
3استادیار مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده
با توجه به گسترش مفاهیم باراندازها به‌صورت تئوری و به‌تبع آن توسعة مراکز بارانداز در سراسر دنیا، بسیاری از شرکت‌ها به بهره‌گیری از این مراکز تمایل یافته‌اند. این مراکز با تجمیع‌ سفارش‌ها و ارسال آن‌ها به‌صورت یک‌جا، توانسته‌اند هزینه‌های حمل‌و‌نقل را تا حد زیادی کاهش دهد. البته نحوة اداره و زمان‌بندی در این مراکز یکی از مشکلات عمده‌ای است که ممکن است اثرگذاری در این مراکز را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. در این تحقیق، مدلی با توجه به محدودیت‌های زمانی و ظرفیتی برای زمان‌بندی داخل یک بارانداز توسعه داده می‌شود. مدل با توجه به اهمیت و حجم کالاها و هزینه‌های موجود، عمل تخصیص به کامیون‌ها را انجام می‌دهد و کالاهایی که در یک دوره به کامیون‌ خروجی تخصیص پیدا نکنند، برای تخصیص به دورة بعد در مرکز بارانداز ذخیره می‌شوند. همچنین، مسئله در قالب یک مسئلة ریاضی مدل‌سازی می‌شود و  با روش‌های ریاضی جواب دقیقی برای این مسئله به‌دست می‌آید. درصورتی‌که مسئله از حد مشخص بزرگ‌تر شود، روش‌ ابتکاری برای رسیدن به جواب قابل‌قبول نیز ارائه می‌شود. 
کلیدواژه‌ها
الگوریتم ابتکاری؛ روش تجزیة بندرز؛ زمان‌بندی؛ شبکة بارانداز
موضوعات
لجستیک، زنجیره تامین و کنترل موجودی
مراجع
  1. Stalk, G., Evans, P. and Shulman, L. (1992). “Competing on capabilities: The new rules of corporate strategy”, Harvard Business Review, Vol. 70, No. 2, PP. 57–69.
  2. Witt, C. E. (1998). “Cross docking: Concepts demand choice”, Material Handling Engineering, Vol. 53, No. 7, PP. 44–49.
  3. Cook, R. L., Gibson, B. and MacCurdy, D. (2005). “A lean approach to cross docking”, Supply Chain Management Review, Vol. 9, No. 2, PP. 54–59.
  4. Boloory Arabani, A. R., Fatemi Ghomi, S. M. T. and Zandieh. M. (2011). “Meta-heuristics implementation for scheduling of trucks in a cross-docking system with temporary storage”, Expert Systems with Applications, Vol. 38, No. 3, PP. 1964-1979.
  5. Agustina, D., Lee, C. K. M. and Piplani, R. (2010). “Cross docking scheduling with delivery time window and temporary storage”, Industrial Engineering and Engineering Management (IEEM), Singapore, Dec  2011.
  6. Boysen, N. (2010). “Truck scheduling at zero-inventory cross docking terminals”, Computers & Operations Research, Vol. 37, No. 1, PP. 32-41.
  7. Alpan, G., Larbi, R., and Penz, B. (2011). “A bounded dynamic programming approach to schedule operations in a cross docking platform”, Computers & Industrial Engineering, Vol. 60, No. 3, PP. 385-396.
  8. Forouharfard, S. and Zandieh, M. (2010). “An imperialist competitive algorithm to schedule of receiving and shipping trucks in cross-docking systems”, The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, Vol. 51, No. 9, PP. 1179-1193.
  9. Boysen, N. and Fliedner, M. (2010). “Cross dock scheduling: Classification, literature review and research agenda”, Omega, Vol. 38, No. 6, PP. 413–422.
  10. Van Belle, J., Valckenaers, P. and Cattrysse, D. (2012). “Cross-docking: state of the art”, Omega , Vol. 40, No. 6,  PP. 827-846.
  11. Boysen, N., Briskorn, D. and Tschöke, M. (2013). “Truck scheduling in cross-docking terminals with fixed outbound departures”, OR Spectrum, Vol. 35, No. 2, PP. 479-504.
  12. Ladier, A. L. and Alpan, G. (2013). “Scheduling truck arrivals and departures in a crossdock: Earliness, tardiness and storage policies”, Industrial Engineering and Systems Management (IESM), morocco.
  13. Geoffrion, A. M. (1972). “Generalized Benders Decomposition”, Journal of Optimization Theory and Applications, Vol. 10, No. 4, PP. 237-260.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 446
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 394
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.