فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمنزاده توتکله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. (1395). زمانبندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیونهای خروجی. نشریه مهندسی صنایع, 50(3), 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
سید محمدتقی فاطمی قمی; سجاد رحمنزاده توتکله; محسن شیخ سجادیه. "زمانبندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیونهای خروجی". نشریه مهندسی صنایع, 50, 3, 1395, 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمنزاده توتکله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. (1395). 'زمانبندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیونهای خروجی', نشریه مهندسی صنایع, 50(3), pp. 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
فاطمی قمی, سید محمدتقی, رحمنزاده توتکله, سجاد, شیخ سجادیه, محسن. زمانبندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیونهای خروجی. نشریه مهندسی صنایع, 1395; 50(3): 441-450. doi: 10.22059/jieng.2016.63175
زمانبندی در یک مرکز بارانداز براساس زمان ترک مشخص کامیونهای خروجی
1استاد مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
3استادیار مهندسی صنایع دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده
با توجه به گسترش مفاهیم باراندازها بهصورت تئوری و بهتبع آن توسعة مراکز بارانداز در سراسر دنیا، بسیاری از شرکتها به بهرهگیری از این مراکز تمایل یافتهاند. این مراکز با تجمیع سفارشها و ارسال آنها بهصورت یکجا، توانستهاند هزینههای حملونقل را تا حد زیادی کاهش دهد. البته نحوة اداره و زمانبندی در این مراکز یکی از مشکلات عمدهای است که ممکن است اثرگذاری در این مراکز را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. در این تحقیق، مدلی با توجه به محدودیتهای زمانی و ظرفیتی برای زمانبندی داخل یک بارانداز توسعه داده میشود. مدل با توجه به اهمیت و حجم کالاها و هزینههای موجود، عمل تخصیص به کامیونها را انجام میدهد و کالاهایی که در یک دوره به کامیون خروجی تخصیص پیدا نکنند، برای تخصیص به دورة بعد در مرکز بارانداز ذخیره میشوند. همچنین، مسئله در قالب یک مسئلة ریاضی مدلسازی میشود و با روشهای ریاضی جواب دقیقی برای این مسئله بهدست میآید. درصورتیکه مسئله از حد مشخص بزرگتر شود، روش ابتکاری برای رسیدن به جواب قابلقبول نیز ارائه میشود.
Stalk, G., Evans, P. and Shulman, L. (1992). “Competing on capabilities: The new rules of corporate strategy”, Harvard Business Review, Vol. 70, No. 2, PP. 57–69.
Witt, C. E. (1998). “Cross docking: Concepts demand choice”, Material Handling Engineering, Vol. 53, No. 7, PP. 44–49.
Cook, R. L., Gibson, B. and MacCurdy, D. (2005). “A lean approach to cross docking”, Supply Chain Management Review, Vol. 9, No. 2, PP. 54–59.
Boloory Arabani, A. R., Fatemi Ghomi, S. M. T. and Zandieh. M. (2011). “Meta-heuristics implementation for scheduling of trucks in a cross-docking system with temporary storage”, Expert Systems with Applications, Vol. 38, No. 3, PP. 1964-1979.
Boysen, N. (2010). “Truck scheduling at zero-inventory cross docking terminals”, Computers & Operations Research, Vol. 37, No. 1, PP. 32-41.
Alpan, G., Larbi, R., and Penz, B. (2011). “A bounded dynamic programming approach to schedule operations in a cross docking platform”, Computers & Industrial Engineering, Vol. 60, No. 3, PP. 385-396.
Forouharfard, S. and Zandieh, M. (2010). “An imperialist competitive algorithm to schedule of receiving and shipping trucks in cross-docking systems”, The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, Vol. 51, No. 9, PP. 1179-1193.
Boysen, N. and Fliedner, M. (2010). “Cross dock scheduling: Classification, literature review and research agenda”, Omega, Vol. 38, No. 6, PP. 413–422.
Van Belle, J., Valckenaers, P. and Cattrysse, D. (2012). “Cross-docking: state of the art”, Omega , Vol. 40, No. 6, PP. 827-846.
Boysen, N., Briskorn, D. and Tschöke, M. (2013). “Truck scheduling in cross-docking terminals with fixed outbound departures”, OR Spectrum, Vol. 35, No. 2, PP. 479-504.
Ladier, A. L. and Alpan, G. (2013). “Scheduling truck arrivals and departures in a crossdock: Earliness, tardiness and storage policies”, Industrial Engineering and Systems Management (IESM), morocco.
Geoffrion, A. M. (1972). “Generalized Benders Decomposition”, Journal of Optimization Theory and Applications, Vol. 10, No. 4, PP. 237-260.